Thursday 21 June 2012

Give Up And Go

Banyak aku rancang apa aku nak dalam masa depan aku. Tapi, tak kisahlah apa apa pun yang datang untuk masa depan aku, aku terima, pasal yang penting, aku bersama dengan orang yang aku nak untuk harung masa depan tu.

Cuma, mungkin, harapan yang terlalu besar pada suatu rancangan boleh buat kita hilang punca sekejap. Sedap sebenarnya sakit sakit macam ni, ketawa kuat kuat dengan kawan, sebab kita nampak betapa in the darkest moment in your life, there'll be no one actually to be there for you. Just you and your loneliness. Nak bukak lampu? Suis tak ada. Pasal suis dah pergi dari kegelapan tadi.

So, terpaksa lah kita meraba raba untuk samada keluar dari kegelapan, atau just be there for as long as you can. Giving up? Yes. Aku memang memilih untuk berhenti dan kalah. Sebab cuba kau fikir, apa guna kan? Kalau kau berusaha untuk sesuatu yang memang impossible. Contoh. Even aku berusaha paling usaha sekali dekat dunia pun, tak semestinya aku dapat main untuk Man United, sebab aku tak berbakat. Seusaha mana pun aku nak mengorat Katy Perry, boleh jadi sia sia pasal dia memang takkan nak punya.

So yeah, berusaha sedaya mungkin untuk sesuatu yang possible, tapi untuk sesuatu yang mustahil, mungkin aku lebih memilih untuk duduk dan diam.

Cuma yang ada dalam kepala, soal, ramai orang. Kalau antara satu lawan satu, habis cerita. Satu menang, satu kalah. Tapi, kalau belakang satu tadi ada 100, lepastu 100 cari kau tanya itu ini dan sebagainya, so, macam mana?

Yes. Give up, and go. Bye.

No comments:

Post a Comment