Thursday 24 May 2012

Entah. Aku Tak Paham Sebenarnya

Sebenarnya, mungkin aku ni, terlalu naif kot dalam hal hal macam ni. Kadang kadang aku rasa juga, segala apa yang aku buat, people may just not get it. Ada la jugak benda benda yang aku rasa, pada aku besar aku buat, tapi, orang lain tengok, hek eleh.

Entah. Hati orang. Oh, harapnya tak ada orang baca blog ni. Kalau kau orang nak komen pun, anon la. Jangan bagitahu siapa kau. Tak pernah aku rasa aku nak luah benda yang besar besar dekat blog. Rasa macam perempuan. Haha.

Tapi, lelaki tak bermaksud dia tu kayu. Bukan lah aku kata, aku nak buat benda ikut suka aku. Tapi, aku juga punya masa sendiri. Masa nak bersiap pergi kelas, masa nak baring sekejap, masa nak main bola, masa nak mandi. Aku tak pernah pun rasa kena kongkong atau kena kawal, tapi, bila aku rasa nak duduk pun terbatas, nak bawak basikal pun terbatas, nak salin baju pun terbatas, mungkin, aku rasa kena kawal kot.

Entah. Mungkin, lelaki, cara dia lain dengan perempuan. Apa yang lelaki expect dari perempuan, mungkin lain dari apa yang perempuan expect, ye dak? Aku tak pernah nafi kalau ada orang layan aku menunjukkan cara dia sayang aku. Cuma, aku ni, mungkin, leka. Acuh tak acuh. Lepa. Buat endah tak endah.

Entah. Tak reti aku nak tunjuk cara mana. Kalau nak cakap soal perlukan perhatian dan masa, mungkin aku paham, tapi, susah juga untuk orang paham, aku juga ada masa. Bukan aku kata aku taknak langsung spend masa. Kalau betul lah aku sombong sangat dari segi masa, memang aku tak akan telefon lah hari hari gamaknya. Tapi still, susah. Aku nak paham.

Entah. Tapi kita tak boleh penting diri ye dak? Kalau orang kata taknak, taknak lah. Paksa la pusing kot mana sekalipun. Kalau dah give up, give up lah. Aku datang bawak bunga ketuk pintu bilik pun, tetap keputusan itu. Selagi mana kita rasa betul dengan keputusan kita, muktamad lah. Macam jawab periksa. Kalau kita rasa A tu betul, walaupun A sebenarnya jauh panggang dari apinya, tetap pilih A.

Belajar. Mungkin. Aku kena belajar, untuk, melepaskan.

Ah fuck! Tolonglah, jangan sesiapa baca. Nak baca pun, kau diam diam je dalam hati. Aku belum jadi perempuan. Tapi, tulisan ni dah serupa macam. Hahahha. And yes, dalam duka, aku ada tawa. Sebab?

"Kalau menangis boleh selesaikan masalah, aku pun nak menangis. Masalahnya, menangis tak selesaikan masalah. So, apa salahnya ketawa kan?" - Arwah Din Beramboi.

1 comment:

  1. hi.dah bace and of coz teringinnnn nk komen.hahaha.tak nampak perempuan pun entry ni.cume gegirl sket je.haha.its okay sometimes we need to be a liiiitle bit sissy.hehehe.hati manusia kan keras mane pun if ade yg buat kite tersentuh,sakit gak.btw,communication is important.walau bwk gaduh la discussion tu,the reason is to find solution together.so talk :) yaaa i know i know.i noticed your blog late.anyway...i like to read ur blog.:)

    ReplyDelete